...Sesekali menangis, percayalah . bukan Allah tidak tahu betapa hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan keperitan, tetapi Dia mahu kita rapat padaNya, lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak untuk diujinya ~ Jangan Bersedih,Allah Bersama Kita :') "Dear Allah...Make me strong, please (T__T)"

Monday 15 July 2013

Biarpun Berseorangan, Tapi Allah Selalu Temankan

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah... (^___^)
Syukurnya dihati ini...
Walaupun terpaksa tinggal seorang diri di rumah yang disediakan khas untuk tenaga pengajar, Tapi Allah yang Maha Baik temankan dengan mengirimkan jiran-jiran yang sangat sangatlah baik, peramah dan pemurah.

Ya...memang susah untuk mendapatkan jiran sebegitu sekarang kan? Sebab zaman sekarang orang sangat sibuk dengan hal masing-masing sehingga tak pedulikan jiran tetangga. 

Namun perlu diingatkan bahawa Rasul mengajar kita agar sentiasa menjaga hati jiran, menjaga silaturrahim dan memuliakan mereka.
Cantiknya Qudwah yang rasul tunjukkan.

Terima KASIH Allah!!

Allah Maha Memahami setiap keperluan  hambaNya bukan?
Walaupun kesunyian sering bertandang tatkala keseorangan, namun dengan kehadiran insan-insan yang selalu menghiburkan hati ini...terasa hilang segala kesunyian..yang ada hanyalah kegembiraan.

Tambahan pula, sekarang adalah bulan yang paling mulia, bulan yang penuh barakah..
AllahuAkbar...Allah tak putus-putus memberikan rezeki yang melimpah ruah pada hambaNya.
Jiran tetangga yang tersangat baik dan pemurah sering memberikan bermacam-macam makanan sehinggakan   tak mampu rasanya untuk menjamah seorang diri...

Kita cuma perlu bersabar sedikit sahaja untuk mendapatkan yang lebih baik.
Dan apa yang paling penting adalah sentiasa bersangka baik pada Allah

Allah berada dalam sangkaan hambaNya bukan? Jadi sangkalah apa yang kamu nak sangka.
Apa pun.. Kita merancang, Allah juga merancang...Sememangnya perancangan Allah itu adalah jauh lebih baik daripada perancangan kita kerana Dia Maha Tahu segala-galanya. Jangan salahkan Dia jika perancangan kita tak menjadi. Ingat!! kita cuma perlu sabar sedikit. Siapalah  kita untuk menentukan segalanya...


Kepada siapa  lagi harusku bergantung harapan dan kepercayaan?
Kepada siapa lagi harusku kongsikan masalah yang menghimpit hidup ini?
Kepada siapa lagi harusku menyampaikan hasrat dihati?
Kepada siapa lagi harusku meluahkan segala isi hati?

---> Allah lah segala-galanya yang memenuhi fitrah manusia yang ingin disayangi dan menyayangi, yang tak pernah sibuk nak dengar segala masalah kita, yang tak pernah menyampah mendengar luahan hati kita, yang tak pernah melarikan diri daripada menunaikan permintaan kita...

Mudah-mudahan kebahagiaan menjadi milik kita semua.



No comments:

Post a Comment