...Sesekali menangis, percayalah . bukan Allah tidak tahu betapa hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan keperitan, tetapi Dia mahu kita rapat padaNya, lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak untuk diujinya ~ Jangan Bersedih,Allah Bersama Kita :') "Dear Allah...Make me strong, please (T__T)"

Saturday 22 June 2013

Jagakan dia Untukku


-BEGITU KEHENDAKNYA-

Semakin ku usir semakin ia hadir,
Semakin ku lupakan,
semakin ia membelengu fikiran,
Ku sedar kini,
Hatiku milik-Mu Tuhan.
Biarpun jauh kularikan diri..namun,
Ia tetap di tangkai naluri…. .

Aku hanya merancang,
Allah jua yang menentukan
Kupasrah pada ujian,biarpun datang menghujan,
Hikmah seiringan untuk kufikirkan..
Biar segetir mana ujian melanda,
Baik Berjaya atau kecewa,
Baik suka atau terluka,
Kuterima dengan hati terbuka..
Andai memang begitu kehendak-Nya

Kuyakini,
itulah yg terbaik dariNya,
Buatku seorang hamba,
Hanya Dia, yang mengetahui segalanya
-Umar al-Mujahid-


Khas buatmu saudara:-
Bismilahirrahmanirrahimm..


Wahai Allah,
Keramahnya memikat hati,
Senyumannya menambah seri,
Namun, semakin dia kuhampiri
Semakin kaburku sendiri,
Tergugat apa yang kuimani,


Wahai Allah,
Dia amat kusayangi,
Andai Engkau redhai,
Tunjukkanlah aku sekali,
Andai akidahku yang Kau redhai,
Pimpinlah dia untuk turut merasai..
Hakikat perasaan ini.. .

Wahai Allah,
Bukan kelebihan padanya itu ku cari..
Manusia, tiada yang sempurna..
aku mohon padaMu segala kebaikan yang ada padanya,
menyayanginya keranaMu..
Dan sesungguhnya Engkau lebih tahu..

Jadikanlah dia seorang yang penuh dengan nasihat dan teguran,
Kerana itu lebih meyakinkan,
tuntunlah kami bersama dalam mencari redhaMu Tuhan ,
permudahkan segala urusan dunia dan akhirat kami ya Tuhan.. .
terima kasih kerana izinkan aku sggah di hatinya..
sama ada untuk seketika atau selamanya ku redha..
Amin ya Rab..
-pinta ku-

Tuhanku,
Aku ingin menjadi lebih menghibur daripada dihibur
Aku ingin lebih memahami daripada difahami
Aku mahu lebih mencintai daripada dicintai
kerana
dengan memberi aku menerima
dengan memaafkan aku dimaafkan
dengan cinta aku bangkit kembali
dan dengan cinta aku hidup abadi

No comments:

Post a Comment