...Sesekali menangis, percayalah . bukan Allah tidak tahu betapa hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan keperitan, tetapi Dia mahu kita rapat padaNya, lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak untuk diujinya ~ Jangan Bersedih,Allah Bersama Kita :') "Dear Allah...Make me strong, please (T__T)"

Monday 3 June 2013

KITA JARANG MENANGIS RINDUKAN ALLAH


Airmata ini mengalir lagi..
Lagu nyanyian opick-rapuh, menggegarkan jiwa ..,
Menderaskan air mata…
Aku resah..aku gelisah..
Aku rindukan al-Quran..
Aku rindukan solat malam…
Aku rindukan tangisan memohon keampunan
Aku rindukan kesibukan menuntut ilmu
Aku rindukan waktu merayu rindu dengan Tuhan…

ALLAHUAKBAR...betapa jauhnya diriku dariMu Tuhan...

Allah...Allah...Ya Allah.....

Diriku kini..

Banyaknya kelalaian daripada ketaatan...AllahuRabbi...
Banyaknya tawa daripada tagisan keinsafan...
Banyaknya perbualan kosong daripada nasihat...


Astaghfirullah...betapa manusia itu leka dan hanyut dengan keseronokan yang sementara...
Betapa manusia itu tenggelam dalam keasyikan dunia yang hakikatnya kelalaian..

Pabila ujianmu menjengah...barulah diri ini rasa ingin dekat kembali padaMu...
AllahuRabbi...tak pernah terlintas di benakku untuk mempermainkan diriMu Tuhan...
Cuma aku kalah dengan keasyikan dan godaan syaitan laknatullah...

Bantulah diri ini untuk menjadi semakin kuat...
Aku hanya ada Kamu Ya Allah...Tiada upayaku melainkan dengan pertolonganMu Tuhan...


Renungilah kata-kata Abu Musa al-'Asy'ari ini:

" Wahai manusia, menangislah kalian, jika sekiranya kalian tidak mampu menangis maka paksa-paksakan diri kalian untuk menangis. Sesungguhnya ahli neraka itu menangis mengeluarkan air mata sehingga air mata kering kemudian disambung dengan tangisan air mata darah yang jika sekiranya kalian layarkan sampan-sampan pasti akan hanyut dalam sungai darah dari air mata ahli neraka:.


Justeru....menangislah sahabat..kerana takutkan Allah kerana air mata yang mengalir kerana Allah adalah antara 2 jenis air yang Allah sangat cintai selain dari darah dan peluh kerana jihad fi sabilillah.


No comments:

Post a Comment