...Sesekali menangis, percayalah . bukan Allah tidak tahu betapa hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan keperitan, tetapi Dia mahu kita rapat padaNya, lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak untuk diujinya ~ Jangan Bersedih,Allah Bersama Kita :') "Dear Allah...Make me strong, please (T__T)"

Friday 14 June 2013

Hidup ini adalah sesuatu tentang keberanian



Kuat kah aku?
Kadang terfikir sendiri untuk apa hidup ini,kepada siapa diri ini akan kembali..
Bagaikan meraba dalam gelap,tak tahu apa untuk ku singkap..
Kuatkan aku untuk meneruskan langkah yang entah bila akan berhenti..
Selagi bisa dan mampu melangkah,selagi itu akan ku cuba..
Tapi entah sampai bila..
Bukan ingin menyerah apa lagi untuk rebah..tapi,aku sedang bertahan..

Saat terjaga aku berasa rindu padaMu,
Saat terlena aku berharap pandanganMu
Dimanakah pintu rinduMu
Untuk kujejak lalu bersimpuh sayu,
Bercerita dan berdendang berita
Mengharap bisik kasihMu

Tuhanku,
Bintang-bintang telah menjelma indah
Mata manusia terlena sudah
Ketika semua pintu telah tertutup
Tatkala unggas malam sahut menyahut
Dan inilah aku..inilah aku..
Duduk dihadapanMu mengadu cintaku
Yang selalu terganggu
Mengintai kasihMu di perdu rinduu...

tak sangka juga sebenarnya hati boleh sekuat ini,

setabah mana perasaan yang dirasa saat ini..
cukuplah Allah bagiku..

alhamdulillah syukur pada Allah yg memberi kekuatan,semangat 

yang membolehkan diri ini masih mampu berdiri malah berlari dengan senang hati..andai,anda 
diuji dan masih mampu tersenyum,syukurlah..
Tak semua orang Allah berikan kekuatan yg sama..dan 

sememangnya kerana sayang Allah menguji..


sedar ataupun tidak,jika ingin dibandingkan dengan nikmat yg telah Allah berikan memang takkan dapat dihitung.

#Teruskan langkah dengan berani,hidup ini adalah sesuatu tentang keberanian,dan hanya yang berani akan memperoleh kejayaan sebenar..syurga Allah.

No comments:

Post a Comment