...Sesekali menangis, percayalah . bukan Allah tidak tahu betapa hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan keperitan, tetapi Dia mahu kita rapat padaNya, lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak untuk diujinya ~ Jangan Bersedih,Allah Bersama Kita :') "Dear Allah...Make me strong, please (T__T)"

Tuesday 20 May 2014

Aku Merintih Lagi


Tuhanku,
Disaat kedukaan ini aku ingin sekali berjumpaMu,
Ingin sekali mendapat dakapan daripadaMu,
Menggalaskan aku dengan permaidani ketenangan.


Ya Allah,
Aku dilukai lagi..
Kenapa yang jujur bersembunyi menyendiri,
Kenapa yang melupaiMu tegak berdiri?
Di mana harus aku mencampakkan diriku?
Di kiri sakit,di kanan pedih…


Allah,Allah..
Aku ingin kembali padaMu
Tapi Kau selalu tegaskan padaku
Jangan putus asa akan rahmatMu kepadaku
Tolong pegangi aku,pimpin hatiku..
Aku tunggu..
-Tika bidadari Berbisik-


Bismillahirrahmanirrahim..

Itulah kita manusia,pabila sedih cari Allah,pabila rasa diri diuji cari Allah..dimana kita letakkan Dia sebenarnya dalam diri kita? kekadang Tanya juga pada diri sendiri..Astaghfirullahalazim..
Allah, lembik rasanya tubuh ini untuk menelan hakikat yang berlaku..baru sedar rasanya diri ini tak sekuat yang disangka dan diduga. 

Allah swt sebaik baik perancang, “perkara yg Allah berkehendaki berlaku ia pasti akan berlaku, kun fayakun..”
“Hendaklah kamu katakan semua itu datang daripada Allah” an-Nisa:78
“janganlah kamu berputus asa daripada nikmat Allah”surah Yusuf:87


Disaat rasa sepi, keseorangan buntu dalam lautan manusia hari ni, mulalah hati berbisik sendiri bertanyakan siapakah teman yang sentiasa di disisi. Alhamdulillah dalam kalangan ribuan teman yang pernah hadir dalam hidup ini tiada satu pun yang pernah mengecewakan melainkan diri saya sendiri yg mungkin pernah menyakiti teman seperjuangan..

Biasalah kan,lumrah kehidupan..ingin disayangi, diperhati, dilindungi. begitu juga pada cinta yang hadir, rasanya boleh di kira dengan jari berapa ramai jejaka idaman yg pernah mengisi ruangan hati. datang dan pergi, silih berganti.. begitulah lumrah,pernah terbaca petikan yang mengatakan "akan ada individu yg hadir dalam hidup ini dan pergi dengan membawa sekeping hatimu".


dan kita sebagai manusia lemah,sememangnya lemah..
Solat mengajar kita bermula dengan takbir "Allahuakhbar" Allah maha besar dan nyata sesungguhnya Allah maha kuasa..kita tidak sempurna dan takkan mampu untuk menjadi sempurna.. 

Kadang2 aku kuat, kadang2 aku lemah. Ya Rabb, peliharalah hati-hati kami. :'(
Aku tak mahu jauh dariMu...

No comments:

Post a Comment