...Sesekali menangis, percayalah . bukan Allah tidak tahu betapa hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan keperitan, tetapi Dia mahu kita rapat padaNya, lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak untuk diujinya ~ Jangan Bersedih,Allah Bersama Kita :') "Dear Allah...Make me strong, please (T__T)"

Tuesday 20 May 2014

Allah...Kuatkan Diriku...


“Jangan resah andai ada yang membencimu, kerana masih ramai yang mencintaimu di dunia. Tetapi resah dan TAKUTLAH ANDAI ALLAH MEMBENCIMU, KERANA TIADA LAGI YANG MENCINTAIMU DI AKHIRAT.” – Imam Al-Ghazali

"Sesiapa yang terluka kerana kedhaifanku Ya Allah, Engkau ubatilah luka mereka. Aku tidak mampu mengubatinya,aku tahu aku hanya mampu memohon secebis kemaafan dengan sekeping hati yang penuh kekotoran ini, lalu aku berserah kepada-Mu Ya Allah,"
Pesanku, jadilah seorang wanita yang bermaruah, yang punya kedudukan tinggi di sisi Tuhannya. Di mana namanya sentiasa disebut-sebut dalam kalangan para malaikat, dan yang berjaya memperoleh cinta yang Teragung, iaitu cintanya Ya Rabb lantas menjadi wanita yang paling bahagia di dunia. 


Tidurlah berbantalkan curahan doa orang-orang mu’min, lalu bangunlah untuk meraih pujian yang ditujukan kepadamu. Saat itulah engkau mula menyedari bahawa kebahagiaan bukan terdapat pada simpanan harta, kad kredit dan kereta, rumah yang bagaikan istana, mahupun pada kasih nya seorang manusia, namun pada ketaatan terhadap Zat Yang Maha Terpuji. Kedamaian hidup bukan pada hiasan keduniaan, bukan pula mengabdi kepada hamba, namun kepada kepatuhan terhadap Zat Yang Maha Mulia.


No comments:

Post a Comment