...Sesekali menangis, percayalah . bukan Allah tidak tahu betapa hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan keperitan, tetapi Dia mahu kita rapat padaNya, lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak untuk diujinya ~ Jangan Bersedih,Allah Bersama Kita :') "Dear Allah...Make me strong, please (T__T)"

Tuesday 6 January 2015

DUGAAN INI MEMATANGKAN DIRI



Hari demi Hari...
Langkah demi langkah...
Terasa hidup makin sepi :(

 Ilahi Rabbi :'(

Mungkin...
Lantaran dosa sepanjang usia. 
Yang perlukan banyak penyucian jiwa.
Barangkali di setiap ujian ini..
Allah yang Maha Tahu nak mengajar erti meningkatkan diri.

Apabila Allah Taala menarik cinta manusia.. walau keluarga sendiri..
Barulah tersedar kembali betapa agungnya cinta Allah.
Kasihnya Tuhan terlalu istimewa. Cuma diri tak pandai menilai. Banyak lalai.

Astaghfirullahal 'Azim

Ya Allah..
Aku selalu bertanya padaMu..
Tak layakkah aku merasa 'kebahagiaan' di dunia
Tapi kini aku telah temui jawapannya.

Sesaat nikmat di Syurga dapat memadamkan Segala1001  kesukaran di dunia 
Dan sesaat azab di Neraka bisa memadamkan segala 1001 nikmat di dunia.
Masya Allah. Subhanallah.

Sesukar mana pun hidup ini ya Allah.
Jangan biarkan aku lalai dengan dunia fana.
Jangan biarkan aku bersangka buruk padaMu.
Bimbinglah aku.
Kuatkanlah ya Allah. 
Aku yakin suatu hari DiriMu pasti akan 'membahagiakan' aku. insyaAllah.

Biar dibuang keluarga. Asal tidak dibuang ke Neraka.
Na'uzubillah.


Sungguh manusia itu sedang terlena
Hanya akan sedar bila masa telah berakhir. Baru terjaga. Ketikamana diri tak boleh patah balik ke dunia.
Sungguh luar biasa dan mengagumkan aturan Tuhan.
Segala apa yang terjadi di hari mendepan ada dalam genggamanNya.
Telah ditetapkan. 

Wahai diri yang lemah.
Lihatlah ke hadapan. Jangan lihat apa yang ada di belakangmu. Teruskan melangkah. Teruskan perjuangan.
Biar mereka membenci. Biar mereka memusuhi. Biarkan mereka menghina Jangan berdendam. Maafkan sahaja. 
Hidup ini adalah perjuangan yang tak kan henti kecuali setelah kembali menghadap Tuhan.

No comments:

Post a Comment