...Sesekali menangis, percayalah . bukan Allah tidak tahu betapa hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan keperitan, tetapi Dia mahu kita rapat padaNya, lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak untuk diujinya ~ Jangan Bersedih,Allah Bersama Kita :') "Dear Allah...Make me strong, please (T__T)"

Sunday 5 May 2013

LIMA FASA AKHIR ZAMAN



Berikut adalah lima fasa akhir zaman seperti yang telah diceritakan oleh Nabi Muhammad saw :

Fasa pertama : Mengikut Rasulullah saw, fasa pertama dalam akhir zaman ini adalah fasa ketika Nabi Muhammad masih lagi hidup. Adakah zaman ini sudah berlalu? The answer is YES.

Fasa kedua : Fasa kedua adalah fasa di mana zaman pemerintahan adalah mengikut cara kenabian. Pada zaman ini, kita dapat lihat bahawa umat Islam diperintah oleh empat Khulafa' Ar Rasyidin. Adakah zaman ini sudah berlalu? The answer is YES.

Fasa ketiga : Fasa ketiga pula adalah fasa di mana pemerintahan dilakukan oleh kerajaan yang menggigit. Perkataan 'menggigit' seperti yg dimaksudkan dalam hadis nabi itu adalah bermaksud mereka hanya menyerahkan kekuasaan mereka kepada keturunan mereka. Pada fasa ini, kita dapat lihat kerajaan Umaiyah, Abbasiyah dan Uthmaniyah adalah berkuasa dengan menggunakan sistem monarki. Adakah zaman ini sudah berlalu? The answer is YES.

Fasa keempat : Fasa keempat adalah zaman di mana dunia diperintah oleh pemimpin yang sombong dan bermaharajalela. Adakah zaman ini sudah berlalu? The answer is NO. sebab zaman itu adalah zaman sekarang.

Fasa kelima : Pada fasa yg terakhir ini, dunia akan kembali diperintah mengikut cara Nabi berasaskan syariat Islam. Adakah zaman ini sudah berlaku? The answer is NO.

Setelah Nabi habis bercerita tentang fasa yg kelima, Baginda terus diam. Dan diam itu menandakan bahawa SEJARAH MANUSIA TELAHPUN TAMAT.

Rasulullah pernah mengingatkan umatnya yg akan hidup dalam fasa yg keempat bahawa pada fasa ini akan datangnya satu fitnah. Fitnah yg paling besar dalam sejarah ketamadunan hidup manusia. Fitnah apa? Ya. Fitnah Al Masih Ad Dajjal. nauzubillah.

Cuba kita fikir sejenak, Adakah Dajjal akan keluar pada fasa yg kelima? Jawapannya TIDAK kerana pada fasa yg kelima dunia akan kembali diperintah secara aman dan makmur mengikut cara Islam oleh Imam Mahdi dan Nabi Isa. Adakah Dajjal akan keluar selepas fasa kelima? Jawapannya tidak kerana selepas fasa kelima, dunia telah kiamat. Jadi, adakah Dajjal akan keluar pada fasa yg pertama, kedua dan ketiga? Jawapannya juga TIDAK kerana ketiga tiga fasa tersebut sudah berlalu. Jadi? Bila akan hadirnya Dajjal ini? YA. Pada fasa keempat. Bila fasa keempat? SEKARANG wahai sahabat, SEKARANG.

No comments:

Post a Comment