...Sesekali menangis, percayalah . bukan Allah tidak tahu betapa hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan keperitan, tetapi Dia mahu kita rapat padaNya, lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak untuk diujinya ~ Jangan Bersedih,Allah Bersama Kita :') "Dear Allah...Make me strong, please (T__T)"

Saturday 1 September 2012

IDOLAKU... uhibbuki FILLAH...





Ustazah Fatimah Syarha, 
Nama mu seindah peribadimu, 
Tutur kata mu bisa memalingkan kelekaan seseorang, 
Tatapan mata mu yang jernih dan wajahmu yang bersih, 
Bisa menyejukkan hati2 yang menatapnya.



Persiapkan diri untuk menjadi hamba yang “high class” di mata Allah… 
Kemudia barulah boleh impikan cinta “high class” bersama juga suami yang “high class”








Teman sejati itu ibarat perfumes. Apabila kita berkawan dengannya, bau-bauan tersebut dapat tersebar luas memberi keselesaan kepada diri dan juga orang disekeliling kita.- Fatimah Syarha


Siapa kata tak couple maka tak kenal? Kami dulu tak bercouple tapi kami saling kenal. Kami tidak berjumpa tapi kami mempunyai biodata masing-masing daripada nama, belajar kat mana sampailah ke visi dan misi masing-masing. Memetik kata-kata Imam Hassan Al-Banna: kalau kamu bercouple 20tahun sekalipun, kamu tak akan kenal dia. Yang kamu kenal hanyalah lakonannya.


Kalau perempuan tawarkan cinta kepada anda kerana harta, jangan terkejut kalau isteri anda suatu hari nanti seorang kaki kikis. Kerana sebab benda-benda yang bersifat sementara ini akan lenyap. Tapi kalau kita mengambil cinta itu kerana agamanya, kerana akhlaknya, kerana Allah.. Allah itu tak akan lenyap. dan cinta itu juga tak akan lenyap.



Merisik dengan cara berkawan-kawan dulu dengan si dia? Hmm, itu bukan merisik, tapi berpelesit.- Blog Fatimah Syarha (Sebarkan Bahagia)

Kalau emas permata itu cantik, cantik lagi isteri saya ini- Dr. Farhan Hadi.





Nyata, cinta Allah jualah yang tidak pernah mengecewakan. CintaNya sentiasa membawa kebahagiaan kepada hati, perasaan dan kehidupan. Baru saya sedar bahawa dalam hidup ini saya ada Allah untuk lebih dicintai. Allah sentiasa menanti dengan penuh cinta terhadap hambaNya, Cuma saya yang lalai dan tidak menghargai segala nikmat yang sekian lama ada di depan mata. Dan yakinlah bahawa pintu taubatNya sentiasa terbuka luas untuk dikunjungi.



No comments:

Post a Comment